Translate

utorok 28. júna 2016

Ideme do Zoo

Som typ matky, ktorá neobsedí. Neviem byť zatvorená doma. Preto pravidelne zapisujem naše dieťa na rôzne krúžky, navštevujeme detské centrá (nie, nemyslím tie v nákupných centrách) a organizujem výlety. S pribúdajúcimi slnečnými lúčmi sa stupňuje i frekvencia našich výletov. Mám šťastie, že mám medzi maminkami dosť veľa kamarátok, takže vždy sa niekto ku nám pridá (alebo my k niekomu). Že koľko rôznych zaujímavých miest je na Slovensku (nielen) pre deti ani nemusím písať. U nás zo všetkého najviac však vedú zvieratká - zoologické záhrady (klasické i kontaktné) a farmy. Všetci rodičia vedia, že základom vydareného výletu je spokojné dieťa t.j. vyspaté a najedené. Naša K. našťastie po mne zdedila syndróm "naštartuj motor, dobrú noc". Pokiaľ ide o jedlo, tak v kabelke už akosi automaticky vždy nosím fľašu s vodou a niečo malé pod zub. Máme to šťastie, že naše dieťa nie je v jedle vyberavé a chuť do jedla jej rozhodne nechýba. Môžeme sa teda spoľahnúť na ponuku reštauračných zariadení. Problém však nastáva vo chvíli, keď K. doje skôr ako my a v reštaurácii nemajú detský kútik. Aj na to som sa však už pripravila! Dokonalú prvú pomoc predstavuje trio - maľovanka, farbičky a samolepky. Rozumiem rodičom, ktorý výnimočne siahnu po tablete v prípade, že skutočne nič iné nemajú po ruke a nutne potrebujú svoje dieťa niečím zabaviť. No zas na druhej strane, nie je nič strašidelnejšie, ako sedieť v reštaurácii plnej detí zhypnotizovaných tabletom. Nehovorím, stalo sa to už aj nám. Aby som však tomu predišla, pripravila som si pre K. pred cestou do zoo zopár maličkostí, ktoré navyše aj tematicky korešpondovali. Maľovanku navyše môžno využiť aj ako zápisníček - dieťa si do neho môže lepiť nálepky ku zvieratkám, ktoré v zoo videlo. K tomu všetkému som ešte objavila úžasnú magnetickú knihu, ktorá sa K. hneď zapáčila a zoo tak máme už aj doma :-)











MAĽOVANKU STIAHNUŤ TU


1 komentár: